Wat doet Anke C. Taverne Film-, Televisie- en Theaterprodukties?

Anke C. Taverne Film-, Televisie- en Theaterprodukties verzorgt het management voor uitvoerende en creatieve kunstenaars, gespecialiseerd in de richting musical. De zaken die voor de cliënten gedaan worden zijn onder andere:

• Persoonlijk begeleiden van cliënten
• Zakelijk agenda beheer
• Biografie en Curriculum Vitae opstellen en bijhouden
• Voor evenementen het organisatorische en
administratieve traject
• Opstellen van contracten
• Contract onderhandelingen met derden
• Behandelen van interview en promotie aanvragen
• Algehele correspondentie en administratie
• Claimen van Naburige Rechten
• Bezoeken van voorstellingen en evenementen van
cliënten
• Zoeken naar mogelijke samenwerkingsverbanden

De uitvoerende en creatieve kunstenaars zijn onder andere werkzaam in:
musical, toneel, TV series, Telefilms, TV programma’s, presentatie, het nasynchroniseren van bioscoop films of TV series, inspreken van commercials, CD-Roms, het inzingen van CD’s, het optreden bij evenementen voor bedrijven of op besloten partijen.

Anke C. Taverne Film-, Televisie- en Theaterprodukties is aangesloten bij de NAA(Nederlandse Agenten Associatie)

    Anke Taverne

    Anke Taverne volgde haar opleiding aan de Sociale Academie, Culturele Richting in Eindhoven en werkte na haar studie gedurende 1 jaar als balie informatrice in de Stadsschouwburg te Eindhoven.
    In 1970 verhuisde ze naar Amsterdam voor een baan bij het Scapino Ballet en volgde in de avonduren de oriënteringscursus aan de Toneelschool Amsterdam en bij Toneelgroep Sater, hetgeen resulteerde in een contract bij dat gezelschap.
    Maar al gauw kwam Anke erachter dat het werken achter de schermen beter bij haar paste dan het in de schijnwerpers staan.
    Via de Nederlandse Filmacademie besloot ze in 1973 freelance te gaan werken. Haar eerste grote uitdaging was productie secretaresse bij de film Rooie Sien om vervolgens voor script/continuity zorg te dragen bij films als Alle Dagen Feest, Soldaat van Oranje, Doctor Vlimmen, Twee Vrouwen, Charlotte en Zwarte Ruiter etc.

    Na 10 jaar met veel plezier op de diverse film- en televisiesets gewerkt te hebben, werd het tijd om zich op de organisatie van producties te gaan werpen en waren haar eerste producties An Bloem (regie Peter Oosthoek) en Mannetjesmaker (regie Hans Hylkema). Andere producties waren onder andere De KKKomediant van Freek de Jonge, Die Clowns van Herman van Veen en Havinck van Frans Weisz. En voor televisie onder andere de programma’s Honderd Jaar Carré Gala, Haal het Doek maar op, Simone & Friends, Zaterdagavond Café, De Gouden TeleVizierring 1993 en Wedden Dat ik 5 op 5 Heb. In 1994 was ze Production Controller voor Endemol Entertainment in Köln en in 1995 Coördinator Drama voor hetzelfde bedrijf.

    De eerste aanraking met musicals kwam in 1989 als Production Manager voor de musical Cabaret met in de hoofdrol Willem Nijholt. Een seizoen later vervulde ze dezelfde functie bij de musical Les Misérables, zowel in het Amsterdamse Koninklijk Theater Carré als in het Circustheater in Scheveningen.
    Tijdens de speelperiode van deze musical kwam het verzoek van enkele uitvoerend kunstenaars om hun belangen te gaan behartigen. In eerste instantie deed zij dit parttime naast haar productionele en coördinerende werkzaamheden. De verzoeken namen toe, waardoor Anke zich eind 1995 genoodzaakt zag haar andere werkzaamheden af te stoten, om zich volledig op management van uitvoerend kunstenaars te kunnen concentreren.
    De naam Anke C. Taverne Film-, Televisie- en Theaterprodukties, waaronder zij reeds vele jaren had geopereerd, heeft ze aangehouden.

    Merel Bussink-Holl

    Merel volgde een opleiding massacommunicatie aan The New School for Information Services in Amsterdam. Na het behalen van haar Bachelor in Communication meldde ze zich aan bij Stichting De Trap alwaar zij werd aangenomen voor de driejarige fulltime toneelopleiding.

    Na haar afstuderen ging ze als omroepster werken voor de VARA, daarna volgde diverse televisie programma’s. Ze was 3 jaar de presentatrice van De Gouden Koets voor RTL5 en was 4 jaar als presentatrice werkzaam bij TV plus. Naast haar presentatiewerkzaamheden speelde Merel ook diverse rollen voor TV series en Films.

    Zo was ze te zien in de, door André van Duren geregisseerde, dramaserie “Tijd van Leven” en speelde ze rollen in GTST, “ONM”, “Rozengeur en Wodka Lime” en de TV Film Jan Arends onder regie van Jelle Nesna .

    In 1997 is ze als freelancer producer gaan werken. Ze begon in september van dat jaar bij Anke Taverne Produkties als management assistent, werkte bij RTVNH als hoofd PR & Publiciteit en presenteerde daar ook af en toe het nieuws, was project manager bij de afdeling Events & Promotions van IdtV en werkte als productieleider bij de Frank Sanders’ Akademie voor Musicaltheater.

    In januari 2005 begon Merel haar eigen bedrijf MET Producties waarin ze als freelance producer werkte voor o.a. De Otter Creators, CCCP, Heineken, Canon, De Wereld Draait Door, het Oranje Fonds en ABN AMRO. Sinds oktober 2005 is ze ook als zelfstandig agent werkzaam bij Anke Taverne Produkties en daarnaast werkt ze nog steeds als freelance actrice, presentatrice en producer.

    In het theater speelt ze al sinds 1989 diverse rollen in zowel toneelstukken als musicals. Zo nam ze in 1997 in de Annie M.G. Schmidt musical “En nu naar Bed”van Theatergroep “Parbleu!” de rol van Barbara voor haar rekening en speelde ze bij Theatergezelschap “De Plankeniers” o.a. de rollen van Gina in Arthur Millers “Van de brug af gezien”, van Rosa in Haye van der Heijdens “Jaloezieën”, van Sylvia Gelburg in Broken Glass onder regie van Bob Löwenstein van Hedda Gabler in het gelijknamige stuk van Ibsen en van Amanada in het stuk “Private Lives” van Noel Coward onder regie van Esgo Heil.  Ze speelde de rol van Valery Clark in de musical “A Chorus Line”, werkte mee aan de muziektheater voorstelling “Airport” en was in november 2010 als Shell Dockley te zien zijn in de eerste Nederlandse versie van de musical “Bad Girls”.

    Merel is ook werkzaam als assistent regie en spelcoach. In die hoedanigheid werkte ze mee aan diverse theaterstukken, waaronder het mede door haarzelf geschreven stuk “Mijn Hemel!” dat in November 2012 een week in het M-Lab in Amsterdam te zien was.

    Sinds juli 2017 is Merel ook werkzaam bij TEC Entertainment.